Pasadena Studio

Folkbildningsrådet

Uppdragsgivare: Folkbildningsrådet
Uppdrag: Visuell identitet, print
2014–

Den visuella identiteten bygger på idén om Folkbildningsrådet som en aktör i ett ständigt pågående flöde, där de fördelar och följer upp statsbidrag (ca 4 miljarder kronor per år) till folkhögskolor och studieförbund. Logotypens bindestreck är placerade som in- och utgångar och kan kopplas ihop med till exempel organisationsmodeller. Strecken kan även användas fritt som dekorelement. Illustrationer till webb och rapportomslag skapas av Emma Hanquist utifrån den visuella identitetens färgpalett.

Visuella identiteter:

Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google